Storkens fysiske indretning

Indendørs faciliteter

Indendørs areal pr. barn:  ca.3 m2
Indendørs areal: 350 m2

Vi har to grupper i børnehaven, Lærkereden og Ørnereden, og to vuggestuegrupper som hedder Storkereden og Uglereden.

Børnehavestuerne ligger i den ene ende af huset, mens de to vuggestuegrupper ligger nede i den anden ende af huset.

Midt i huset ligger Storkereden, som er her vi åbner om morgenen og spiser morgenmad, mens vi lukker nede i Ørnereden i børnehaven.

Vores tanke er at "i de voksnes lege kan alle børn deltage" de børn der ikke er beskæftiget med lege med andre børn har altid mulighed for at finde et fællesskab sammen med en engageret voksen og andre børn.  Det er vigtigt for os, da vi ønsker at alle børn føler sig som en del af et forpligtigede fællesskab.

Alle stuerne er indrettet med tanke på at skabe gode legemiljøer, som er med til at skabe gode betingelser for at lege, både sammen med de voksne men også uden at blive forstyrret.

Vi synes, at det er vigtigt, at vores indretning indbyder til leg. Derfor er alle stuer indrettet med tanke på, at man kan skabe gode og tydelige legemiljøer, hvor børnene har mulighed for at kunne fordybe sig i mange forskellige slags lege.

Udendørs faciliteter

Udendørs legeareal: 1600 m2

Vi har en dejlig stor legeplads med et overdækket bålplads. Vi bruger vores bålhus både til at lave mad sammen med børnene, men det kan også være hyggeligt bare at tænde bål og drikke en kop the.

Legepladsen bruger vi hver dag og hér er rig mulighed for børnene til at lege med sand og vand,  gemme sig, klatre, udforske naturen, så blomster, dyrke frugt og grønt og finde skygge på en varm sommerdag.

Kun de kommende skolebørn får lov til at lege udenfor alene. Til gengæld er der mange muligheder for at finde steder på legepladsen hvor en mindre gruppe børn kan lege uden at blive forstyrret men stadig være under voksenopsyn.