Dagens gang i Børnehuset Storken

kl. 6.45-8.00

Storken åbner.

Der serveres morgenmad.

Vi spiser morgenmad på Storkereden.

Forældrene tjekker selv deres børn ind på IPads der hænger i midtergangen i børnehaven og i vuggestuens garderobe.

Kl. 8.00

Børnehavebørnene går ned i børnehaven sammen med deres voksne.

Kl. 9.00-9.30

Der er samling i vuggestuen og børnehaven, hvor der synges og spises lidt frugt og dagens aktiviteter går i gang.

Hvis man kommer i dette tidsrum, skal man vente ude i garderoben, da det ellers forstyrrer den pædagogiske aktivitet.

Her skal alle børn senest være afleveret.

Ellers kan man risikere, at barnet går glip af de pædagogiske aktiviteter, som er planlagt til om formiddagen. For eksempel at gå på tur eller lignende.

Kl. 10.45

Vuggestuen spiser frokost.

Derefter skiftes og puttes børnene. De voksne holder pauser på skift.

Der ligger en voksen sammen med sovebørnene indtil kl 12.30

Kl. 11.00

Børnehaven spiser frokost.

Efter frokost går børn, der ikke skal sove ud og leger, og børn der skal sove, puttes inde i Storkereden sammen med de vuggestuebørn, som sover indendørs.

Kl. 12-14

Børnehaven er ude på legepladsen.

Vågne børn fra vuggestuen kommer ud på legepladsen.

Kl. 14.00

Både vuggestuen og børnehaven spiser eftermiddagsmad.

Børn der bliver hentet skal forældrene tjekke deres barn ud, enten på skærmen i  børnehaven eller vuggestuens ipad.

Kl. 15.30

Børnehaven og vuggestuen samles i Ørnereden eller legepladsen, hvis vejret er til det.

Kl. 16.00

skal der være ryddet op og eventuelle døre og vinduer, der ikke er i brug, skal lukkes og låses.

Tilbageværende børn får lidt mad og vand.

Storken lukker